Wij willen trouwen in de kerk

Ergens in een gebed staat geschreven: ‘God, de liefde tussen man en vrouw is Uw geheim’. En gelukkig beleven velen dat geheim van de liefde. Als twee mensen in de kerk willen trouwen dan vertrouwen ze hun samenleven daarbij toe aan Gods liefde, en vragen Hem om zegen over hun relatie. In het kerkelijk huwelijk beloven partners altijd weer kansen te scheppen voor elkaar om opnieuw te beginnen. Net zoals God doet, overigens. Hun relatie wordt afgestemd op Gods onvoorwaardelijke liefde voor iedere mens.
Wil je trouwen voor de kerk, neem dan minimaal een half jaar voor de geplande huwelijksdatum contact op met een van de pastores.

De website Bewust Katholiek vertelt meer over het kerkelijk huwelijk in dit filmpje.